Een paar vaak gestelde vragen, zomaar kriskras door elkaar...

- Behoort Elektro van Slycken tot een keten of aankoopgroepering?
- Ja, wij sloten ons aan bij het platform Electroservice. Deze aankoopgroepering laat ons volledig vrij in onze keuzes en inrichting, maar we kunnen u vaak wel scherpere prijzen en solden aanbieden.

- Waarom vinden wij u niet terug op de site met Miele-verdelers?
- Miele stelt bepaalde eisen qua afname en toonzaal aan de rechtstreekse verdelers. Wij blijven liever onafhankelijk.

- Hebt u actiemodellen of solden?
- Aangezien wij enkel de frequentst verkopende toestellen op stock hebben, hebben wij geen oude modellen die weg moeten. Soms doen fabrikanten kortingsacties, deze volgen wij dan wel op. Als er acties lopende zijn zullen wij u deze spontaan voorstellen. Eventuele soldenacties van Electroservice vindt u op hun website of op affiches in de winkel.

- Hoe komt het dat u zo goedkoop kan werken tegenover andere hersteldiensten?
- Wij hebben geen grote, dure toonzaal. Wij hebben geen uitgebreid wagenpark. Wij hebben geen dure verkopers in loondienst. Wij hebben geen immense stock die daarna aan dumpingprijzen de deur uit moet. Op die manier beperken wij onze onkosten, en daar profiteert u van.

- Hoeveel kost een bepaalde herstelling/Wat is uw uurloon?
- Voor de meeste herstellingen werken wij met forfaitaire bedragen. De meeste herstellingen kosten tussen €50 en €100. Een juiste prijs laten wij u desgewenst bij nazicht weten. Voor herstellingen boven €100 vragen wij sowieso eerst uw goedkeuring. Als u beslist de herstelling niet te laten uitvoeren wordt er €30 aangerekend voor het nazicht. Deze wordt in mindering gebracht bij aankoop van een nieuw toestel.

- Herstelt u ook toestellen die niet bij u gekocht werden?
- Ja. De herstelkosten liggen dan wel wat hoger. Bovendien hebben wij voornamelijk onderdelen op voorraad voor onze "eigen" merken. Voor toestellen van minder courante merken moeten soms onderdelen besteld worden, en dat kan bij bepaalde merken wel even duren.

- In welke regio werken jullie?
- Wij werken voornamelijk in het Waasland: Waasmunster, Lokeren en deelgemeentes, Sinaai, Belsele, Sint-Niklaas, Beveren. Wij komen eender waar aan huis, maar voor grotere afstanden worden de verplaatsingen aan uurloon gerekend.

- Hoe snel kan u komen?
- Wij zorgen dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. In tijden van grote drukte kan het even duren. De dringendste zaken (koeling, elektriciteits- en lichtpannes) krijgen voorrang. Vaste klanten krijgen ook voorrang.

- Bent u stipt?
- Wij doen ons uiterste best om onze afspraken na te komen. Daarom maken wij onze afspraken niet te lang op voorhand. Wij bellen u meestal een paar dagen op voorhand.

- Moet ik lang wachten als ik een toestel bestel?
- Onze best verkopende toestellen hebben we op stock, dus wij kunnen u meestal erg snel voorzien van een nieuwe wasmachine of TV. De toestellen die wij niet op stock hebben worden meestal binnen de week geleverd. Bij langere wachttijden brengen wij u uiteraard op de hoogte.

- Kan u onze vereniging sponsoren of heeft u prijzen voor onze tombola?
- Wij sponsoren enkel lokale initiatieven, voor kleine bedragen. Onze voornaamste reclame is mond-aan-mondreclame van tevreden klanten. U hoeft ons dus niet lastig te vallen met "interessante" reclamevoorstellen van honderden euro's.

- Ik zag hetzelfde toestel dat u aanbiedt goedkoper in M-kro, M-diamarkt, Vanden----. Kan dat?
- Soms is dat mogelijk. Vergelijk dan wel even of u dezelfde service krijgt bij aflevering. Wij rekenen geen supplement als een toestel de trap op moet. Wij leggen het toestel in detail uit. Bij ons kan u na aankoop nog steeds terecht voor informatie. Bent u niet zeker over het gebruik van uw toestel, dan belt u gewoon even en wij verstrekken u gratis hulp.
Bemerk bovendien dat bepaalde grote ketens ogenschijnlijk gelijke toestellen verkopen die intern toch anders zijn. Meestal verschilt het typenummer maar een klein beetje, terwijl de binnenkant kwalitatief toch heel wat minder waard is dan de reguliere toestellen van dat merk.
Bemerk ook dat bepaalde ketens op hun website prijzen afficheren die niet correct zijn. Soms zijn de toestellen zogezegd "niet leverbaar" en is de prijs gewoon helemaal onzinnig. Laat u dus niet vangen.
En als u toch denkt dat u goedkoper af bent bij de grote ketens, dan koopt u het daar maar. De meeste mensen maken die vergissing maar één keer.

- Doet u elektriciteitswerken/Plaatst u zonnepanelen?
- Sinds enkele jaren doen wij terug installaties in nieuwbouw, met domotica als specialisatie.

- Mogen wij uw GSM-nummer hebben?
- Neen. De agenda wordt bijgehouden op het bureau dus is het onmogelijk om per GSM afspraken te maken. Bovendien krijgen wij zoveel telefoonverkeer dat het nagenoeg onmogelijk zou zijn een herstelling gedaan te krijgen.

- Mogen wij u mailen met vragen?
- Wij geven de voorkeur aan telefonische communicatie. U vindt op deze site al heel wat informatie, en eventuele verdere vragen zijn snel en efficiënt per telefoon te beantwoorden. Het staat u uiteraard vrij de fabrikanten zelf te contacteren als u productspecifieke vragen heeft. Onder het knopje "Links" vindt u heel wat websites met contactgegevens van de meeste fabrikanten.